Wil je me helpen met een leuk en ludiek kunstproject?
Door mijn schilderij Very Important Pheasant te sponsoren?
Wat is het verhaal?
Met het schilderij Very Important Pheasant (VIP in de volksmond) neem ik, met een knipoog, de handschoen op die de maatschappij kunstenaars heeft toegeworpen: je eigen broek ophouden. De compositie op het grote doek (130 x 180 cm) is helemaal 'sponsorvoorbereid', tot de rand gevuld met plekken, op achterwand en microfoons, voor logo's van echte, betalende sponsors. De logo's schilder ik op het doek.
Wie kan meedoen en wat kost het?
De achterwand staat open voor bedrijven en organisaties waar ik wat mee heb: natuur, milieu, kunst, maatschappij en andere linkse hobby's, maar ook familie, vrienden en kennissen.
Een sponsorplek kost EUR 120 (incl. 6% btw).
De microfoons zijn bestemd voor mediabedrijven.
Maar ook individuele sponsors op persoonlijke titel zijn welkom. Dat werkt als volgt:
- Voor EUR 30 (incl. 6% btw) schilder ik je naam in het klein op een microfoon.
- Ook schilder ik het logo van een verzonnen mediabedrijf, dat op een of andere manier verwijst naar je naam.
- Zo heb ik voor mijzelf een microfoon beschilderd met "TDP NEWS"
(de afkorting staat voor Tricky Dicky Productions).
- Als je al een logo hebt, des te beter, dan schilder ik dat erop.
- Iedere sponsor krijgt een kortingsbon.
- De bon is een maand geldig en goed voor 10% korting op alle aankopen via mijn site.
Welke betekenis heeft VIP?
Dat is, zoals bij elk kunstwerk, aan de beschouwer. Maar als ik trefwoorden zou moeten noemen: humor, en kunst met een knipoog.
Wat krijg je ervoor terug?
Eeuwige roem! ;-)
Eén ding is zeker. Je doet mee met een kunstproject dat opvalt, want zo'n directe, inhoudelijke sponsoring van een kunstwerk, vergelijkbaar met shirtreclame, is bij mijn weten zelden of niet vertoond.
Bovendien is het apart dat een schilderij meedoet met exposities, terwijl het nog niet af is. Zo zal ik VIP voor het eerst aan het publiek tonen tijdens de groepsexpositie 24K-XL in Museum De Oude Wolden in Bellingwolde, van februari tot en met april 2014 (www.museumdeoudewolden.nl). Als publieksattractie zal ik ter plekke nieuwe sponsorlogo's op het doek schilderen. (VIP's tafelvlag is bestemd voor het logo van de expositieruimte. Als VIP naar een andere locatie gaat, schilder ik het nieuwe logo op de tafelvlag.)
Wat erna met VIP gebeurt, blijft ongewis. Het schilderij kan pas worden verkocht als alle sponsorplekken ingevuld zijn. Tot die tijd zal ik mijn best doen om VIP zoveel mogelijk aan het publiek te tonen. Daarnaast ben ik van plan om reproducties aan te bieden, om het bereik van VIP te vergroten. En wie weet is er een tv-programma dat aandacht wil schenken aan VIP, omdat het zijn logo op een van de microfoons heeft laten zetten.
Doe je mee?
Het concept van VIP valt of staat met 'echte' sponsors.
Ik hoop dan ook van harte dat je meedoet.
Als je meedoet, houd ik je vanzelfsprekend op de hoogte van het reilen en zeilen van VIP.
Nu al kun je VIP in wording volgen op www.facebook.com/veryimportantpheasant.
En als je meer wilt weten over mij en mijn kunst, kijk dan op www.dirkmoerbeek.nl.
Ik hoop gauw van je te horen (e-mail info @ dirkmoerbeek.nl of mobiel 06-5149 2745).
Vriendelijke groet,
Dirk Moerbeek
7872 views
Comments: