Kies Nederlands Switch to English
Roze Spreeuw
Roodkeelnachtegaal
Hoogwoud


Even geduld...
VorigeTerugVolgende
Naam: Amerikaanse Wintertaling / Anas carolinensis
Plaats: Onlanden Blauwvennen
Datum: 26 maart 2014
Fotograaf: Website
Toegevoegd: 26 maart 2014
Determinatie: Zeker
Hits: 3981
reactie
Door: Jan Hein van Steenis, maandag 31 maart 2014 21:05
Zo zou ik hem ook wel willen op m'n local patch (waar zich 80 Wintertalingen verstoppen).
reactie
Door: Steven Wytema, woensdag 2 april 2014 16:08
Edoch nog steeds een indiensoort toch? Of zitten we al op de >2gevallen/jaar? (hij staat nu in de map schaarse soorten)
reactie
Door: Max Berlijn, woensdag 2 april 2014 19:21
Beste geval ooit NL http://waarneming.nl/waar... ?
reactie
Door: David Uit de Weerd, woensdag 2 april 2014 20:17
Vandaag was de Zwolse Amiwita nog steeds aanwezig, dus meer dan een bezoek waard! En Max, grijs (ipv zwart/wit) is eigenlijk een vet toffe kleur ;-)
Gewijzigd op: 2014-04-02 20:18:45
reactie
Door: Leo JR Boon, woensdag 2 april 2014 23:02
Lijkt me een zeer voorbarige conclusie en een harde bewering. Ik ben overtuigd als je hem afleest....
reactie
Door: Max Berlijn, donderdag 3 april 2014 07:40
Is het zeker een metalen ring zie http://waarneming.nl/waar... hij lijkt zo wit?
reactie
Door: David Uit de Weerd, donderdag 3 april 2014 10:45
@Max: ja, er is door meerdere waarnemers bevestigd dat de ring metaalkleurig is.
@Leo: we zullen zien wat de wijze heren van het CDNA er van vinden!
Ik heb nauwelijks lijstbelang hierin: hij is alleen nieuw voor mijn eeuwige maartlijst en mijn zwollelijst. Ik had al een aanvaard geval in Overijssel, een aantal Overijssel-lijstgenoten nog niet.
Gewijzigd op: 2014-04-03 10:50:16
reactie
Door: Max Berlijn, donderdag 3 april 2014 11:21
Uit mijn hoofd had deze http://www.dutchavifauna.... of deze http://www.dutchavifauna.... ook een ring. Gezien het feit dat Blauwvleugeltaling in zijn broedgebied ook veel geringd werd/wordt werd dit door de CDNA destijds niet als een bewijs van gevangenschap gezien. Indien de ring echt metaalkleurig is..gelijke monniken zou ik zeggen. Aflezen zou nog gaver zijn natuurlijk
Gewijzigd op: 2014-04-03 11:23:08
reactie
Door: Leo Stegeman, donderdag 3 april 2014 12:49
Volgens mij was het deze http://www.dutchavifauna..... Dit geval had zelfs een kleurringetje (blauw geloof ik?). Het is toch wel merkwaardig dat vroeger gewoon eenden met een gekleurde ring werden aanvaard (zie ook de Witkopeend van Utrecht in de jaren tachtig), terwijl dat er nu niet meer doorkomt bij het CDNA (toch?)?
reactie
Door: Max Berlijn, donderdag 3 april 2014 12:59
Maar een bewijs van die Witkopeendring heb ik nooit gezien...
reactie
Door: Jelle Scharringa, donderdag 3 april 2014 13:37
Ken je Wordfeud Max? Leuk woord: Witkopeendringbewijs
reactie
Door: Edwin Schuller, donderdag 3 april 2014 14:15
De geringde BVT waar Leo naar verwijst: http://waarneming.nl/waar...
reactie
Door: Leo Stegeman, donderdag 3 april 2014 14:46
Klopt, dat is m, maar inderdaad geen gekleurd ringetje maar wel een afwijkend formaat ring??
En dat Witkopeendringbewijs...... Als iemand claimt een ring gezien te hebben (in dit geval AvdB, tenminste, staat wel in zijn boek), geldt dan de omgekeerde bewijslast dat fotografisch bewezen moet worden dat er geen ring is???? Ik dacht dat je alleen moet aantonen dat er geen ring is, maar dus ook als er wel een ring is???:)
reactie
Door: Max Berlijn, donderdag 3 april 2014 15:22
Klopt Leo, echter AvdB heeft altijd verteld een foto van een (geel?) ringetje te hebben maar die heb ik nooit gezien. De vogel is toen door veel mensen getwitched zonder dat iemand die ring zag. Een mooie verhaal om eens en voor altijd op te lossen..
Gewijzigd op: 2014-04-03 15:23:11

Je bent niet ingelogd, je moet ingelogd zijn om reacties te plaatsen.